PENGARUH TERPAAN IKLAN TELEVISI TOKOPEDIA TERHADAP MINAT BELI DIKALANGAN SISWA MAN 1 MAJALENGKA

Teddy Maulana HS

Abstract


Abstract
The phenomenon of the development of online shopping and sales sites such as Tokopedia.com changes the purchase model. Take advantage of the features that facilitate faster transactions using only mobile phones and Internet share without having to leave home to search or buy in the mall or in the market so as not to consume energy or time. The objective of this study is to determine whether the exposure of Tokopedia television advertising affects the interest in purchasing among the students of MAN 1 Majalengka. The method used in the research is to use the quantitative approach method. Based on the results of the advertising exposure survey, a percentage value of 78.70% is obtained, which shows that exposure to television advertising toopedia has a good influence. While interest in the student's purchase produces a percentage value of 78.03%, this also demonstrates that the exposure of advertisements to the interest in buying among the students of Man 1 Majalengka is classified as good. While the hypothesis test indicates that the value of t counts (1.716)> table t (1.669). This number shows that Ho is rejected and Ha is accepted. which means that there is an influence between the exposure of Tokopedia television advertising to the interest of purchasing the students of MAN 1 Majalengka. The influence that is positive but not significant. The exposure of television advertising and television advertising has an effect on the purchase of interest for the students of MAN 1 Majalengka
Key words: Influence, exposure to advertising, Tokopedia
Abstrak
Fenomena berkembangnya situs jual beli online seperti tokopedia.com mengalihkan pola berbelanja. Memanfaatkan fitur – fitur yang memudahkan transaksi yang lebih cepat dengan hanya bermodalkan handphone dan kuota internet tanpa harus keluar rumah untuk mencari atau berbelanja ke mall atau pasar sehingga tidak akan menguras tenaga dan waktu. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah terpaan iklan televisi Tokopedia berpengaruh terhadap minat beli dikalangan Siswa MAN 1 Majalengka. Metode dalam penelitian yang digunakan adalah dengan menggunakan metode pendekatan kuantitatif. Berdasarkan Hasil penelitian terpaan iklan menghasilkan nilai persentase sebesar 78,70%, hal ini menunjukan bahwa terpaan iklan televisi tokopedia sudah memberikan pengaruh yang baik. sedangkan minat beli siswa menghasilkan nilai persentase sebesar 78,03% hal ini menunjukan juga bahwa terpaan iklan terhadap minat beli dikalangan Siswa Man 1 Majalengka dikategorikan Baik. Sedangkan untuk uji hipotesis menyatakan bahwa nilai t Hitung (1.716) > tTabel (1.669). Angka tersebut menunjukan bahwa Ho ditolak dan Ha diterima. artinya terdapat pengaruh antara terpaan iklan televisi Tokopedia terhadap minat beli siswa MAN 1 Majalengka. Pengaruh yang adalah bersifat positif tapi tidak signifikan. Terpaan iklan televisi iklan tokopedia berpengaruh terhadap minat beli pada Siswa MAN 1 Majalengka
Kata Kunci: Pengaruh, Terpaan Iklan, Tokopedia

Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2019 JIKA (Jurnal Ilmu Komunikasi Andalan)

View My Stats

 

Penerbit :

Program Studi Ilmu Komunikasi, Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik, Universitas Majalengka.

Alamat :

Gedung FISIP Universitas Majalengka, Jalan K.H. Abdul Halim No. 103, Majalengka, Jawa Barat, Indonesia.

email : jurnalilkomandalan@gmail.com | https://jurnal.unma.ac.id/index.php/jika/index

Â